امروزه،
براي تحقيق در رابطه اپ هاي ديگر، اين معيارها را در حيث بگيريد: تعداد نصب، تاريخچه کمپاني توليدکننده، تعداد ستاره ها، و نظرها يوزرها.
ولي … اساتيد به ما گفته اند که يک چيز را سريع تعيين کنيم و بعد صرفا از ايتريتور استعمال کنيم.
ولي. البته اين فعاليت صرفا به مراد تکرار کردن به نوعي هدر دادن منابع ميباشد. ايتريشن هاي خوب، البته وقتگير، هزينهبر و صادقانه بيان کنم گهگاه نااميدکننده مي باشند.
محاسبه رقبا، تعداد ايريتيشن ها را کاهش داده و به شما ياري مي نمايد که آن برهان منحصر را، که شمارا از ساير مورد ها جداگانه کرده و سبب مي گردد که به ديده استفاده کننده غرض خويش بياييد، بشناسيد.
«البته چطور استفاده کننده مقصود خويش را بشناسيم؟» خوشحالم که پرسيديد.
مرحله 3: آشنايي استفاده کننده مقصودفرض نماييد که يک فروشنده بستني قيفي ميباشيد، مسلم ميباشد که هيچوقت کنار داراي اسم و رسمترين بستني قيفي فروشي شهر دکان نميزنيد! نمي توانيد صرفا تصور کنيد که: «عموم براي بستني قيفي به اينجا مي آيند. ما بستني قيفي مي فروشيم … به اين ترتيب اين بايستي ايده نيکي باشد». خير، اين نحوه عمل وجود ندارد.
به شکلي شبيه، نميتوانيد تنها برنامه خودتان را روي اپليکيشن استور و در يک مجموعه خاص قرار دهيد و بعد از آن دعا نمائيد که کليه چيز خوب پيش برود.
براي ايجاد يک برنامه غالب، بايستي يک جمعيت مقصود مشخصي را تمجيد نماييد که قصد داريد خدمتي در اختيارش قرار دهيد. بعضا معيارهاي موءثر در اين مورد عبارتند از: سن، جنسيت، وضعيت، سرگرمي ها و غيره.
يکي از ديگر از معيارهايي که اکثر زمان ها ناديده گرفته مي گردد، مارک گوشي آيتم به کارگيري کاربر مقصود ميباشد. ميپرسيد چرا اين مسئله اينقدر اصلي ميباشد؟
زيرا تلفن ها (صحيح مانند هر دستگاه ديگري) دارنده ويژگي ها و محدوديت هايي مي باشند که شمارا بدون چاره مي نمايند عواملي را در حيث بگيريد، مانند وضوح برگه، اشباع رنگي و ديگر کارداران فنيخيس مانند کارايي مشقت بار افزار، قدمت باتري و اثاثيه جانبي موردنياز (به عنوان مثال برنامههاي وب شي ءها).
مرحله 4: کسب درآمد از نرم افزارآه قضيه پول … هم اکنون که تصميم گرفتيد که کاربر مقصود شما چه کسي است، مي بايست مشخص و معلوم کنيم که به چه شکل کسب درآمد نماييد.
لطفا يک کدام از آن اشخاص نباشيد که به آساني اين قسمت را رد مي نمايند و آن را با يک ادله مسخره و رياکارانه توجيه مي نمايند که «اينجانب اين فعاليت را براي پول انجام نمي دهم». خبر اساسي: اين فعاليت را براي پول انجام ميدهيد.
شما صرفا داريد خودتان را فريب ميدهيد و از اين صحبت تحت عنوان يک عذروبهانه محافظهکارانه به کار گيري مي فرمائيد تا در صورتيکه نرمافزار شما هيچ درآمدي نداشت، بدون چاره نباشيد با خودتان رو به رو گرديد و بگوييد “نرم افزار اينجانب هيچ درآمدي برايم نداشت، پس به وضوح يک باخت بوده ميباشد”. و صرفا با بيان کردن “خوب … اينجانب به خيال پول اين عمل را نکردم” آن را توجيه نمائيد.
ولي، درحالتي که يک غرض مالي انتخاب کرده و چهت نيل به آن نرمافزار ريزي فرمائيد، چنين اتفاقي نخواهد به زمين خورد.
ترجيح ميدهم اين قدم را با تيتر «روش متقاعد کردن نا آشنا ها براي پست کردن پول براي شما از روش وب» تعريف کنم. مقداري صريح ميباشد، البته دشواري عمل را به خير نشان ميدهد.
اين يک راهنماي کسب درآمد وجود ندارد، به اين ترتيب خيلي به آن نميپردازيم، البته به يک سري طريق اشاره ميکنم که براي درآمدزايي اپ شما مطلوب خواهند بود: خريدهاي داخل نرمافزاراي، حامي مالي دريافت کردن، درآمد تبليغاتي، جذب سرمايه جمعي، سبک فريميوم، و تبليغات سنتي.
گشوده هم ميگويم اين يک راهنماي کسب درآمد وجود ندارد، البته تحت عنوان اشارهاي کوچک، کوشش نماييد بفهميد که مخاطبين غرض شما معمولا براي چه چيزهايي آنلاين پول پرداخت مي نمايند و از آن تحت عنوان نقطه آغاز به کارگيري فرمائيد.
مرحله 5: انتخاب MVPپاياني قدم از مرحله اکتشاف، تعريفوتمجيد نقشه رويه براي پروژه ميباشد، البته خير همگي چيز آن، صرفا دست کم کالا پذيرفتني. هرچند اين مي تواند معاني متعددي داشته باشد، البته بي آلايش ترين رويه براي توضيح MVP يک متاع قابل تست ميباشد که بي نقص وجود ندارد.
چرا قابل تست؟ زيرا به شما ياري مي نمايد در روند نخستين داده ها و برخورد يوزرها را توده آوري نمائيد. براساس اين برخورد، پيشرفت هاي تدريجي را براي دستکاريهاي بعدي در لحاظ خواهيد گرفت.
پباده سازي UX ــ پباده سازي تجربه کاربري براي برنامهمشتري: چه وقتي قادر خواهيم بود بعضا از صفحه ها نرمافزار را ببينيم؟ ما تحت عنوان رنگ اساسي رنگ آبيرنگ را گزينش کرده ايم.
اينجانب: همم … پست وبلاگم را ملاحظه کنيد، بخش “پباده سازي UX، پباده سازي تجربه کاربري براي برنامه شما”
حتي يک برنامه با شايسته ترين پباده سازي ظاهري هم، در شکل نداشتن فهم شهودي و سعي، ممکن ميباشد به خير در برنامه استور چشم نشود.
تحت عنوان يک استفاده کننده، شما مي خواهيد وقتي که يک نرم افزار را گشوده ميفرماييد، شم نماييد که از گذشته همگي چيز را به طور شهودي مي دانيد اينکه کجا بايستي کليک فرمائيد، چه اقداماتي براي انجام وجود دارااست، چطور به مکان مشخصي از نرم افزار برويد و غيره.
لحظه اي که در مسير شناخت با برنامه گير نمائيد، آن را کنار نهاده و برنامه ديگري را آزمون مينمائيد. به حيث جنبش شناخت ميباشد؟
پس بايستي چه فعاليت کنيم تا مطمئن شويم اين رخداد براي يوزرها احتمالي، کهاين کليه وقت صرف تحقيق در رابطه شان کرده ايم، نمي افتد؟ از UX به کارگيري ميکنيم.
پباده سازي UX چه ميباشد؟UX روند ساخت محصولاتي ميباشد که تجارب مفهوم دار و قابل قبولي را براي يوزرها آماده مي نمايند. اين مشتمل بر پباده سازي کل مراحل کسب و يک پارچه سازي کالا ميباشد، ازجمله جنبه هاي برندسازي، پباده سازي، سعي و تلاش مبنا پباده سازي تعاملي.
پباده سازي UX يک پروسه در حالا پيشرفت ميباشد. با هر بهروزرساني، بايستي شيوه استعمال يوزرها از نرمافزار تان را درنظر بگيريد. در صورتي يک بهروزرساني، امکان دسترسي به نرم افزار شمارا پيچيده مينمايد، يا اين که تعداد ضربه ها را براي يوزرها ارتقاء ميدهد، در مسير اشتباهي قرار گرفته ايد و مي بايست اين اشتباهات را صحيح نماييد.بياييد برخي از فرآيندهاي پباده سازي UX را آناليز کنيم.
مرحله 1: معماري داده هابه ذکر معمولي، معماري داده ها (يا اين که IA) گزينش مي نمايد که براي به حداکثر رساندن امکان دسترسي و سهولت استعمال، به چه شکل مجموع محتوا بايستي سازماندهي گردد. درواقع مهاجرت استفاده کننده را مدنظر قرار ميدهد، مسيري که کاربرها براي انجام اقدامات متبوع خويش در نرمافزار طي مينمايند.
دراين مرحله ميباشد که شما تصميم مي گيريد علاوه بر امکان و سعي کلي اپ، چه خصوصيت هايي را براي امداد به يوزرها دراين مسافرت به عمل ببريد. همينطور تصميم مي گيريد که چهگونه اين داده ها را ارائه داده و سازماندهي فرمائيد.
چرابايد در کنار وبسايت، نرم افزار هم داشته باشيم؟
يک ,مي ,سازي ,ميباشد ,پباده ,ها ,پباده سازي ,را براي ,تحت عنوان ,ميباشد که ,نرم افزار ,سازي تجربه کاربري
درباره این سایت